תכנון אב טיפוס

אנחנו בחברת משי טכנולוגיות בע”מ, מתמחים בייצור ראשי סידרה לאחר תכנון ראשוני לצורך ייצור אב טיפוס. חברות רבות בתחום ההייטק, נדרשות לייצר אב טיפוס, על מנת להציג את קונספט המוצר שלהם ולהדגים את היכולות שלו, לפני שהן מתחילות בייצור סידרתי.

שלב ייצור אב טיפוס הוא שלב מאתגר, מאחר והוא דורש ייצור דגם בזמן קצר עם טכנולוגיות רבות ובעלות סבירה.

אנחנו בחברה מספקים לחברות את כל מה שהן צריכות לשם כך. לרשותנו צוות מהנדסים מקצועי, אשר עובד ביחד עם הלקוח בשביל להגדיר את החומרים והחלקים הזמינים בשוק לצורך רכישה, וכן צוות הרכבות שמרכיב ביחד עם הלקוח את הדגם הראשון, לפני הצגתו. התהליך כולו מפוקח על ידי מנהל פרויקט שהוא מהנדס בהכשרתו.

תכנון אבטיפוס – כך תעשו את זה נכון

כל יזם המעוניין ליצור תהליך פיתוח ואפיון נכון וחכם של המוצר או השירות שלו, חייב לעבור דרך של בניית האב טיפוס, שהופך את הרעיון התיאורטי, למוצר מוחשי ופרקטי שניתן לבקר, לשפר ולבחון באופן מעשי.

משי טכנולוגיות בע”מ תשמח לעמוד לרשותכם בשלב זה, כמו גם שלבים אחרים בפיתוח היוזמה שלכם, כאשר בשלב הראשון נסקור את שלב האב טיפוס, המטרות שלו וכיצד נכון לבצע אותו.

מתחילים בבסיס – מה זה אב טיפוס?

זהו המודל הראשון של המוצר החדש שברצוננו לפתח, והוא כבר אינו מסתכם בדפים כתובים של תוכניות עבודה ומגדירים, אלא ממש בנוי ומוחשי. זהו חלק בלתי נפרד מכנונו של כל מוצר באשר הוא, והוא מאפשר ליזמים להציג אותו ללקוחות או משקיעים, ולתת לקבוצות ביקורות להתנסות בו.

הרבה יזמים נדרשים או מעדיפים לייצר מספר דגמי אבטיפוס עם שינויים קלים ביניהם כדי שתהליך חקר הביצועים וההעדפות הצרכניות יהיה מדויק יותר וכך המוצר הסופי יהיה איכותי יותר למשתמש. את כל התהליך מלווה צוות ייעודי ומקצועי המקפיד על בדיקה וביקורת מפורטים כדי שהשיפור מדגם לדגם יהא מקסימלי.

מהי החשיבות של בניית אבטיפוס למוצר חדש?

האבטיפוס מאפשר להציג את המוצר בגישה עניינית, רצינית ופרקטית ללקוחות ומשקיעים שכל יזם זקוק להם כדי להוציא לפועל את התוכנית שלו.  ככל שהאבטיפוס יהיה יותר מדויק, מרשים ומבטיח, כך ההיענות להשקעה ורכישה תהיה גבוהה יותר, והרווח של היזם יגדל.

כדי לשמור על היוזמה שלכם – כשלכם ושלכם בלבד, חשוב לרשום עליה פטנט. זהו חלק חשוב מאין כמותו בכל הליך פיתוח מוצר כזה או אחר לצורך שמירה על הבלעדיות שלו, ורישום כפטנט מצריך בין השאר גם בניית אבטיפוס.

כל רעיון נשמע מצוין בהתחלה וגם אם נדמה שפתרנו על הנייר את כל הבעיות והמגבלות שלו, בניית אבטיפוס תאפשר לנו להבין במדויק שאכן השימוש בו תואם את שתכננו ושלא קיימות בעיות אחרות – עיצוביות, מכאניות וכדומה. אבטיפוס יוכל להבטיח זיהוי וטיפול מוקדם באותן בעיות ובכך לחסוך זמן ועלויות בהמשך הפיתוח.

מי הגורם האחראי על ייצור האבטיפוס?

ישנן חברות שונות במשק כמו משי טכנולוגיות בע”מ שעוסקות בליווי יזמים ליצירת אבטיפוס למוצר שלהם.

יזמים הפונים אל אותן חברות מקבלים (בהינתן התנאים הנכונים) מעטפת מלווה לשלבי התהליך – שלב התכנון, השלב המעשי והביקורות.

מהן עלויות הייצור של אבטיפוס למוצר חדש?

בשל היותו אחד מהשלבים החשובים בהליך פיתוח מוצר, ייתכן ולשלב בניית האבטיפוס יהיו עלויות משמעותיות, כמובן בהתאם לסוג ואופי המוצר המתכונן. ישוב לזכור כי זוהי אמנם השקעה רצינית בתהליך הפיתוח אך מטרתה למקסם את הרווחים של היזם מהמוצר הסופי.

ייתכן והאבטיפוס לא יהיה חיקוי מדויק של המוצר הסופי כדי לאפשר הוזלה בעלויות הודות להרכב חומרים אחר, אמנם תמיד מומלץ לשאוף שיהיה דומה לו ככל הניתן.

מהם ההבדלים בין האבטיפוס למוצר שהוא מייצג?

נוסף על הרכב החומרים, האבטיפוס עשוי להיות שונה מהתוצר הסופי גם בגודלו ובתהליך הייצור שלו. כך נבדל אבטיפוס בייצור יחידני למוצר הסופי שעובר ייצור תעשייתי לשימוש מסחרי.

אבטיפוס למוצרים זעירים יהיה גדול יותר מגודלו המקורי של המוצר להתרשמות מלאה ומדויקת, ואילו מוצרים גדולים מאוד יזכו לאבטיפוס קטן שיהיה ניתן לבחון במבט קל.

מהם שלבי תהליך בניית האבטיפוס?

עם ההבדלים העצומים בין ייצור אבטיפוס לדיסק און קי לעומת אבטיפוס לקומקום חדשני או כל מכונת גדולה או מבנה אחר, ישנם מספר שלבים הדומים בעיקרם בכל תהליך ייצור, נבחן אותם כעת:

חשוב שלפני תחילת פיתוחו של כל מוצר, תבחנו האם מישהו אחר כבר חשב עליו ונמצא בתהליכי פיתוח שלו. את זה ניתן  לבדוק בקלות מול מאגרי הפטנטים ורשת האינטרנט. אם אין כל זכר למוצר זהה, ודאו שאתם רושמים פטנט על הרעיון שלכם כדי לאפשר התקדמות בטוחה בתהליך.

נתחו את הצרכים של המוצר, שלבו בעבודה אנשי מקצוע מעולמות התוכן שלו שיעניקו לכם מידע על נוחות, פונקציונאליות ובטיחות בשימוש, והקפידו על עיצוב ותכנון נוחים, אטרקטיביים המסדירים חווית משתמש איכותית. ככל שתשרטטו ותתכננו את האבטיפוס באופן יותר מדויק המבוסס על תובנות צרכניות, כך תקבלו דגם טוב יותר בסוף התהליך.

הגנה משפטית, אישור ובדיקות

הקפידו ליצור לעצמכם ולמוצר הגנה משפטית מתאימה כמו חתימה על הסכם סודיות, פטנט זמני או פטנט עיצובי. לכל סוג של הגנה משפטית יתרונות וחסרונות וחשוב שתבחרו את המתאימה ביותר לפרויקט שלכם.

אישור המוצר לאחר בדיקות של האבטיפוס על ידי המשקיעים, שרצוי ויכירו אותו מבעוד מועד כדי שלא תיתקלו בקושי במימון הפרויקט.

טיפים לבניית אבטיפוס שכל יזם חייב להכיר

עומדים בפני שלב בניית האבטיפוס למוצר שלכם? שימו לב לטיפים החשובים הבאים:

  • עבדו על פי נתוני השוק, זהו את הצרכים הקיימים בחוץ והתבססו עליהם בפיתוח המוצר. זכרו כי כל מוצר חדש נועד לפתור בעיה שטרם נמצא לה פתרון אידיאלי.
  • השתמשו באבטיפוס שלכם כדי לפתור את הבעיות במוצר עוד לפני שהדגם יגיע לקבוצות הביקורת.
  • אל תשקיעו בבניית אבטיפוס לפני שאתם מתכננים על הנייר ובאופן ממוחשב את הקווים העיקריים שלו מבחינת מבנה ועיצוב.

אם נסכם את המידע שסקרנו עד כה, ניתן להבין שבניית אבטיפוס היא אחד מההליכים החשובים שבפיתוח כל מוצר באשר הוא, וביצוע נכון של התהליך הזה מיועד לחסוך המון עלויות ולבטים בדרך, כדי להיכנס לשוק באופן חלק ורווחי.

למרות שזה שלב מאתגר ומורכב, ניתן להיעזר בחברה מקצועית המלווה יזמים לבניית האבטיפוס האידיאלי למוצר שלהם כמו ‘משי טכנולוגיות בע”מ’. אנו מקפידים לספק לכם את כל התשתית ההכרחית לניהול, ביצוע ופיקוח מקצועי של כלל השלבים.

מעוניינים לקבל עוד מידע בנושא? פנו אלינו

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום ולקבל את כל המידע הרלוונטי עבורכם בנושא.

צרו איתנו קשר בטלפון או דרך טופס צור קשר והצוות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם, לענות על כל שאלה ולספק את כל המידע שאתם צריכים.

למידע נוסף מלאו את טופס הצור קשר

    0/5 (0 Reviews)